Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 29 Artboard 30 Artboard 28 Artboard 23 Artboard 26 Artboard 24 Artboard 32 Artboard 27 Artboard 31
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Avatar

Myśleliście, że VoIP to tylko niższe koszty połączeń? Przeczytajcie o integracji CRM LiveSpace i centrali Call-eX, aby zmienić zdanie.

Rozmowa sprzedaje. System CRM jest tym, co pozwala sprzedawać mądrzej. Wsparty technologią VoIP – robi to jeszcze lepiej. W jaki sposób?

Jeszcze kilka lat temu rozwój rynku telefonii VoIP tłumaczono głównie jej konkurencyjnością cenową. Utrzymanie infrastruktury, koszty połączeń krajowych i zagranicznych były (i nadal są) nieporównywalnie niższe niż tradycyjnej telefonii stacjonarnej i komórkowej.

Dzisiaj jej siła leży gdzieś indziej. Przewaga VoIP to elastyczność.

Objawia się ona tym, że technologia VoIP nie narzuca nam praktycznie żadnych ograniczeń odnośnie tego, jak możemy z niej korzystać. Telefonia IP staje się integralną częścią systemów informatycznych stosowanych w firmach, gdyż korzysta z tej samej infrastruktury co inne usługi Internetowe. Dlatego zawsze znajdziemy dla niej zastosowanie w naszej firmie, nawet jeżeli chcemy całkowicie pozbyć się z biura jakiegokolwiek urządzenia, które choćby trochę przypomina aparat telefoniczny.

Najlepiej widać to na przykładzie dobrze zorganizowanych działów sprzedaży, gdzie telefon jest kluczowym narzędziem komunikacji z klientem.

Jeżeli zespół ma działać skutecznie, to po pierwsze –  jego szef musi dobrze widzieć kto, gdzie, jak często i jak skutecznie dzwoni, a po drugie – pracownicy muszą mieć pod ręką wszystko, czego potrzebują do niezakłóconej pracy.

Dokładnie te dwa cele realizuje system CRM LiveSpace zintegrowany z wirtualną centralą telefoniczną IP-PBX Call-eX Cloud. Integracja zachodzi na dwóch płaszczyznach:

  1. Importu danych: system LiveSpace pobiera dane o połączeniach z centrali telefonicznej Call-eX;
  2. Interfejsu: CRM umożliwia pracownikom obsługującym CRM wykonywanie połączeń telefonicznych bezpośrednio z jego poziomu.

Dzięki temu, możliwe jest:

Śledzenie historii połączeń dla danego klienta, jak i obsługującego go pracownika

 

Interfejs CTI Call-eX pozwala systemowi CRM automatycznie wyświetlić informacje o dzwoniącym kliencie – pracownik infolinii od razu wie, z kim będzie rozmawiać. Oprócz historii połączeń, możliwe jest też archiwizowanie i odsłuchiwanie zapisanych rozmów, co może być przydatne w przypadku rozpatrywania skarg i reklamacji. Szef zespołu z kolei widzi, jak harmonogram rozmów realizują jego podwładni, gdyż wszystkie dane ma w widoku użytkownika systemu.

Analizowanie statystyk wykonywanych połączeń

 

System LiveSpace pozwala śledzić liczbę wykonywanych połączeń w wybranym okresie czasowym.

Dzwonienie z poziomu przeglądarki internetowej

 

Istotnym ułatwieniem dla korzystających z systemu handlowców jest możliwość wykonywania połączeń bezpośrednio z poziomu interfejsu, za kliknięciem myszy. Oznacza to dużą poprawę ergonomii pracy. Jest to rozwiązanie często stosowane w profesjonalnych centrach usługowych.

Możliwości jest znacznie więcej

Centrala telefoniczna IP-PBX Call-eX jest rozwijana z myślą o przedsiębiorstwach pracujących naprawdę na dużą skalę, obsługujących centra kontaktowe składające się z kilkuset rozproszonych po całym kraju osób, wykonujących łącznie dziesiątki tysięcy połączeń dziennie, które oznaczają setki tysięcy godzin rozmów każdego miesiąca. Niemniej, na wskazanym przykładzie integracji z LiveSpace i niesamowitej skalowalności technologii VoIP widać, że takie same rozwiązania są dostępne także dla małych sklepów internetowych, kancelarii prawnych czy firm oferujących usługi B2B, które również mogą skorzystać z naprawdę olbrzymich możliwości sterowania ruchem przychodzącym do firmy, jak i swoimi call center. Dział sprzedaży jest częścią firmy, która wykorzystując wszystkie funkcje centrali Call-eX – warunkowe przekierowania, interaktywne menu, automatyczne komunikaty i wiele innych, może naprawdę ułatwić życie swoim klientom.

Tak właśnie VoIP pomaga sprzedawać mądrzej. Jest to trend rozwoju tej technologii w najbliższych latach. Postępować będzie integracja wszystkich narzędzi komunikacyjnych w jedno, przyjazne użytkownikowi środowisko.

Zachęcamy do szczegółowego omówienia funkcji i instrukcji uruchomienia integracji na blogu LiveSpace.