Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  

Myśleliście, że VoIP to tylko niższe koszty połączeń? Przeczytajcie o integracji CRM LiveSpace i centrali Call-eX, aby zmienić zdanie.

Rozmowa sprzedaje. System CRM jest tym, co pozwala sprzedawać mądrzej. Wsparty technologią VoIP – robi to jeszcze lepiej. W jaki sposób?

Jeszcze kilka lat temu rozwój rynku telefonii VoIP tłumaczono głównie jej konkurencyjnością cenową. Utrzymanie infrastruktury, koszty połączeń krajowych i zagranicznych były (i nadal są) nieporównywalnie niższe niż tradycyjnej telefonii stacjonarnej i komórkowej.

Dzisiaj jej siła leży gdzieś indziej. Przewaga VoIP to elastyczność.

Objawia się ona tym, że technologia VoIP nie narzuca nam praktycznie żadnych ograniczeń odnośnie tego, jak możemy z niej korzystać. Telefonia IP staje się integralną częścią systemów informatycznych stosowanych w firmach, gdyż korzysta z tej samej infrastruktury co inne usługi Internetowe. Dlatego zawsze znajdziemy dla niej zastosowanie w naszej firmie, nawet jeżeli chcemy całkowicie pozbyć się z biura jakiegokolwiek urządzenia, które choćby trochę przypomina aparat telefoniczny.

Najlepiej widać to na przykładzie dobrze zorganizowanych działów sprzedaży, gdzie telefon jest kluczowym narzędziem komunikacji z klientem.

Jeżeli zespół ma działać skutecznie, to po pierwsze –  jego szef musi dobrze widzieć kto, gdzie, jak często i jak skutecznie dzwoni, a po drugie – pracownicy muszą mieć pod ręką wszystko, czego potrzebują do niezakłóconej pracy.

Dokładnie te dwa cele realizuje system CRM LiveSpace zintegrowany z wirtualną centralą telefoniczną IP-PBX Call-eX Cloud. Integracja zachodzi na dwóch płaszczyznach:

  1. Importu danych: system LiveSpace pobiera dane o połączeniach z centrali telefonicznej Call-eX;
  2. Interfejsu: CRM umożliwia pracownikom obsługującym CRM wykonywanie połączeń telefonicznych bezpośrednio z jego poziomu.

Dzięki temu, możliwe jest:

Śledzenie historii połączeń dla danego klienta, jak i obsługującego go pracownika

datera_wall

Interfejs CTI Call-eX pozwala systemowi CRM automatycznie wyświetlić informacje o dzwoniącym kliencie – pracownik infolinii od razu wie, z kim będzie rozmawiać. Oprócz historii połączeń, możliwe jest też archiwizowanie i odsłuchiwanie zapisanych rozmów, co może być przydatne w przypadku rozpatrywania skarg i reklamacji. Szef zespołu z kolei widzi, jak harmonogram rozmów realizują jego podwładni, gdyż wszystkie dane ma w widoku użytkownika systemu.

Analizowanie statystyk wykonywanych połączeń

datera_stats

System LiveSpace pozwala śledzić liczbę wykonywanych połączeń w wybranym okresie czasowym.

Dzwonienie z poziomu przeglądarki internetowej

datera_makecall

Istotnym ułatwieniem dla korzystających z systemu handlowców jest możliwość wykonywania połączeń bezpośrednio z poziomu interfejsu, za kliknięciem myszy. Oznacza to dużą poprawę ergonomii pracy. Jest to rozwiązanie często stosowane w profesjonalnych centrach usługowych.

Możliwości jest znacznie więcej

Centrala telefoniczna IP-PBX Call-eX jest rozwijana z myślą o przedsiębiorstwach pracujących naprawdę na dużą skalę, obsługujących centra kontaktowe składające się z kilkuset rozproszonych po całym kraju osób, wykonujących łącznie dziesiątki tysięcy połączeń dziennie, które oznaczają setki tysięcy godzin rozmów każdego miesiąca. Niemniej, na wskazanym przykładzie integracji z LiveSpace i niesamowitej skalowalności technologii VoIP widać, że takie same rozwiązania są dostępne także dla małych sklepów internetowych, kancelarii prawnych czy firm oferujących usługi B2B, które również mogą skorzystać z naprawdę olbrzymich możliwości sterowania ruchem przychodzącym do firmy, jak i swoimi call center. Dział sprzedaży jest częścią firmy, która wykorzystując wszystkie funkcje centrali Call-eX – warunkowe przekierowania, interaktywne menu, automatyczne komunikaty i wiele innych, może naprawdę ułatwić życie swoim klientom.

Tak właśnie VoIP pomaga sprzedawać mądrzej. Jest to trend rozwoju tej technologii w najbliższych latach. Postępować będzie integracja wszystkich narzędzi komunikacyjnych w jedno, przyjazne użytkownikowi środowisko.

Zachęcamy do szczegółowego omówienia funkcji i instrukcji uruchomienia integracji na blogu LiveSpace.

Potrzebujesz podobnego wdrożenia w Twojej firmie? Zadzwoń, albo napisz do nas.

Datera, Dział Sprzedaży. 

[contact-form-7 404 "Not Found"]