Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

6 problemów, które rozwiązuje wirtualna centrala VoIP

Zarządzanie połączeniami telefonicznymi w firmie i związaną z nimi infrastrukturą telekomunikacyjną to duże wyzwanie. Niezależnie od branży, klienci oczekują szybkiego kontaktu i profesjonalnej obsługi. Pracownikom natomiast zależy na ergonomii pracy i mobilności wynikającej z pracy zdalnej. Z pomocą przychodzi wirtualna centrala VoIP, która pozwala zautomatyzować, uporządkować i zoptymalizować komunikację w firmie. Oto najczęstsze problemy, które rozwiązuje:

1. Nieodebrane połączenia

Pracownicy nie odbierają telefonów, przez co firma traci potencjalnych klientów i szanse sprzedaży.

✅ Rozwiązanie:

  • monitorowanie, w panelu wirtualnej centrali – kto odbiera telefony, a kto nie;
  • ustawienie automatycznych powiadomień (np. e-mail z informacją o nieodebranym połączeniu) do przełożonych;
  • generowanie raportów do analizy i rozliczania efektywności pracowników.

2. Zbyt duża liczba połączeń w godzinach szczytu

Zespół nie radzi sobie z odbieraniem wszystkich telefonów, w momentach dużego natężenia ruchu (np. godziny poranne w przychodni).

Rozwiązanie:

  • kolejkowanie połączeń – utrzymuje klienta na linii, aż zostanie obsłużony;
  • menu IVR (Interactive Voice Response) – automatycznie kieruje dzwoniących do odpowiednich działów i rozładowuje w ten sposób zatory.

3. Niska jakość obsługi klienta

Długi czas oczekiwania na rozmowę, niemili pracownicy, wprowadzający w błąd handlowcy, emocjonalne rozmowy z klientami, które kończą się eskalacjami. To tylko wybrane problemy, które spotykają klienci w przypadku niskiej jakości obsługi klienta.

✅ Rozwiązanie:

  • nagrywanie rozmów – pozwala kontrolować jakość rozmów i rozstrzygać ewentualne konflikty;
  • funkcje wspierające konsultanta– umożliwiają podłączenie do rozmowy i ewentualne jej przejęcie przez superwizora;
  • szkolenia na podstawie nagranych rozmów i zgłoszeń;
  • raporty – mierzące kluczowe dla funkcjonowania infolinii parametry (np. czas oczekiwania na rozmowę).

4. Brak integracji z CRM/ERP

Pracownicy ręcznie wpisują dane o rozmowach do CRM, nie wiedzą, kto do nich dzwoni i w jakiej sprawie. Przez rozdzielenie kanałów komunikacji od głównego systemu pracy tracone są cenne informacje i dane.

✅ Rozwiązanie:

  • integracja systemu CRM/ERP z wirtualną centralą;
  • wykorzystanie numeru telefonu klienta do identyfikacji i wyświetlenie odpowiedniej karty w systemie;
  • dodawanie automatycznych notatek po zakończeniu rozmowy;
  • wysyłanie SMS z poziomu systemu i utrzymanie historii konwersacji na karcie klienta.

5. Wiele biur/lokalizacji i praca zdalna

Stacjonarne centrale nie obsługują wielu lokalizacji jednocześnie, a telefony komórkowe są drogie i nie oferują niezbędnych funkcji biurowych. Dodatkowo zarządzanie rozproszoną infrastrukturą generuje wysokie koszty i problemy logistyczne.

✅ Rozwiązanie:

  • jeden spójny system do komunikacji w chmurze – wirtualna centrala;
  • atrakcyjne cenowo telefony VoIP, które do działania potrzebują tylko prądu i Internetu – niezależnie od lokalizacji!;
  • zarządzanie całym systemem z jednego panelu online.

6. RODO i bezpieczeństwo danych

Dane klientów (np. z nagranych połączeń) muszą być przechowywane zgodnie z zasadami bezpieczeństwa cyfrowego i rozporządzenia RODO. Najlepiej w Polsce.

✅ Rozwiązanie:

  • skorzystanie z polskiego dostawcy rozwiązań chmurowych;
  • wybranie systemu zgodnego z RODO (np. szyfrowanie danych, dostęp na poziomie użytkownika);
  • upewnienie się, że dane przechowywane są na serwerach znajdujących się w Polsce.

Podsumowanie

Wirtualna centrala to nie tylko sposób na obniżenie kosztów telefonii firmowej. To przede wszystkim narzędzie, które poprawia jakość obsługi klienta, zwiększa efektywność zespołów i pozwala zachować pełną kontrolę nad procesami komunikacyjnymi – nawet w rozproszonych organizacjach.

Chcesz zobaczyć, jak działa w praktyce? Umów się na prezentację i przekonaj się, jak nasz system może Ci pomóc.

Otwórz popup z formularzem kontaktowym prezentacja wideo »

Zamknij [X]