Gwarantowane parametry jakości albo oświadczenie o braku minimalnych poziomów jakości usług
Za każdy dzień przerwy w świadczeniu Usług trwającej dłużej niż 12 godzin lub wadliwego działania Usług, za które Datera ponosi odpowiedzialność, Abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 średniej miesięcznej opłaty abonamentowej za Usługę z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych bezpośrednio poprzedzających dzień przerwy w świadczeniu Usług. Jeżeli okresów rozliczeniowych było mniej niż trzy do ustalenia średniej Opłaty bierze się wszystkie pełne okresy rozliczeniowe.
Wypłata odszkodowania następuje w przypadku uwzględnienia wniesionej przez Abonenta reklamacji, stosownie do wniosku Abonenta – poprzez zaliczenie kwoty należnego odszkodowania na poczet przyszłych Opłat, wpłatę na rachunek bankowy bądź przekazem pocztowym w terminie 14 dni.
Odpowiedzialność odszkodowawcza Datera ograniczona jest do wysokości trzech kolejnych Opłat otrzymanych przez Datera od Abonenta w dowolnie wybranym przez Abonenta roku kalendarzowym za Usługę, z której wynikła ta odpowiedzialność odszkodowawcza.
Ograniczenie odpowiedzialności odszkodowawczej Datera nie dotyczy szkód wyrządzonych abonentowi z winy umyślnej Datera.
Datera ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy wyłącznie w zakresie określonym powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem do wysokości miesięcznej opłaty abonamentowej uiszczanej przez Abonenta.
Definicje:
Błąd Krytyczny – taki błąd, który uniemożliwia wykonywanie połączeń wychodzących i przychodzących.
Awaria – taki błąd, który uniemożliwia korzystanie z innych usług niż te, które związane są z Błędem krytycznym.
Godziny Serwisowe – 24h 7 dni w tygodniu.
Godziny Konfiguracyjne – 8:00-17:00 w dni robocze (tj. w każdy dzień tygodnia poza sobotami oraz dniami ustawowo wolnymi od pracy)
Podjęcie zgłoszenia – przekazanie informacji drogą mailową lub telefoniczną o tym, że konsultant podjął działanie (automatyczna odpowiedź systemu o przyjęciu zgłoszenia nie jest podjęciem zgłoszenia)
Zgłoszenia mailowe i telefoniczne zgłoszenia Awarii przyjmowane są w Godzinach Serwisowych
Datera zapewnia wsparcie w konfiguracji systemu jednakże nie więcej niż 4h miesięcznie. Zgłoszenia konfiguracyjne przyjmowane są i realizowane w Godzinach Konfiguracyjnych.
Przewidywany czas reakcji Datera dla poszczególnych zdarzeń:
Czas podjęcia zgłoszenia konfiguracyjnego – 8 godzina od chwili zgłoszenia, przy czym zgłoszenia konfiguracyjne obsługiwane są wyłącznie w Godzinach Konfiguracyjnych; czas poza w/w godzinami nie jest wliczany do czasu reakcji.
Czas rozwiązania zgłoszenia konfiguracyjnego – 8 godzin od chwili podjęcia zgłoszenia konfiguracyjnego dla zgłoszeń obejmujących do 3 elementów systemu lub 3 parametrów systemu Call-eX. Większe zmiany konfiguracyjne są uzgadniane indywidualnie. Zgłoszenia konfiguracyjne obsługiwane są wyłącznie w Godzinach Konfiguracyjnych; czas poza w/w godzinami nie jest wliczany do czasu reakcji.
Czas podjęcia zgłoszenia Błędu Krytycznego – 1 godzina od chwili zgłoszenia, przy czym zgłoszenia Błędów Krytycznych obsługiwane są w Godzinach Serwisowych.
Czas rozwiązania zgłoszenia Błędu Krytycznego – 6 godzin od chwili podjęcia zgłoszenia krytycznego, przy czym zgłoszenia Błędów Krytycznych obsługiwane są w Godzinach Serwisowych.
Czas podjęcia zgłoszenia Awarii – 2 godziny od chwili zgłoszenia Awarii, przy czym zgłoszenia Awarii obsługiwane są w Godzinach Serwisowych.
Czas rozwiązania Awarii – 12 godzin od chwili podjęcia zgłoszenia Awarii, przy czym zgłoszenia Awarii obsługiwane są w Godzinach Serwisowych.
Datera oświadcza, że Usługa nie posiada minimalnych poziomów jakości, w rozumieniu Załącznika nr X do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 z dnia 11 grudnia 2018 r. ustanawiającej Europejski kodeks łączności elektronicznej (Dz.U. L 321 z 17.12.2018, s. 36) oraz Datera nie stosuje wskazanych tam metod pomiaru.
Zakres usług posprzedażnych, obsługi klienta i konserwacji oraz dane kontaktowe świadczących je podmiotów
Datera prowadzi serwisową obsługę Abonenta w zakresie świadczonych Usług, a w szczególności pomoc przy konfiguracji Usług i Urządzeń certyfikowanych.
Cena za godzinę pracy określona jest w Cenniku. Czynności serwisowe w zakresie konfiguracji Usług i Urządzeń certyfikowanych Datera wykonuje w godzinach 8-17 w dni robocze (tj. w każdy dzień tygodnia poza sobotami oraz dniami ustawowo wolnymi od pracy). Poza ww. godzinami Datera może podjąć działania serwisowe na warunkach uzgodnionych indywidualnie z Abonentem.
Dane kontaktowe dla usług posprzedażnych, obsługi klienta i konserwacji:
Kontakt z BOK możliwy jest za pośrednictwem:
poczty elektronicznej pod adresem email bok@datera.pl,
infolinii dostępnej pod numerem 58 739 60 03.
Okres obowiązywania umowy
Aby skorzystać z warunków promocyjnych Abonent można zawrzeć umowę na czas określony (12 i 24 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia świadczenia Usługi).
Umowa może być zawarta na czas nieokreślony, okres 12 lub 24 miesięcy.
Abonent ma prawo w każdym czasie do wypowiedzenia Umowy z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Miesięczny okres wypowiedzenia liczony jest od pierwszego dnia Okresu Rozliczeniowego następującego po Okresie Rozliczeniowym, w którym złożone zostało oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy i kończy się w ostatnim dniu tego Okresu Rozliczeniowego. Wypowiedzenie Umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Za dzień złożenia wypowiedzenia Umowy przez Abonenta przyjmuje się dzień doręczenia wypowiedzenia na adres siedziby Datera.
Po upływie okresu, na jaki Umowa została zawarta, Umowa przekształci się automatycznie w umowę zawartą na czas nieoznaczony.
Przed automatycznym przedłużeniem umowy, DATERA doręcza Abonentowi na trwałym nośniku, w rozsądnym terminie, nie później niż 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, jasne i zrozumiałe informacje o automatycznym przedłużeniu Umowy, w szczególności zmianie warunków świadczenia Usług względem warunków obowiązujących w okresie, na jaki została zawarta Umowa, sposobach i terminach jej wypowiedzenia, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych dotyczących usług objętych Umową.
Abonent może wypowiedzieć w każdym czasie, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, Umowę, która po upływie okresu, na jaki została zawarta, ze względu na brak przeciwnego oświadczenia Abonenta, uległa automatycznemu przedłużeniu. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie opłaty za świadczenie Usług objętych Umową lub zamówionych w czasie trwania Umowy pakietów taryfowych lub dodatkowych opcji usług.
Odszkodowanie należne w momencie wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony
DATERA może dochodzić odszkodowania w przypadku, gdy Umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, została wypowiedziana przez Abonenta lub przez DATERA z winy Abonenta, przed upływem okresu, na jaki została zawarta.
Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje w przypadku:
wypowiedzenia przez konsumenta umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej przed rozpoczęciem przyłączenia go do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a w przypadku gdy przyłączenie nie jest wykonywane - przed rozpoczęciem świadczenia usług telekomunikacyjnych, chyba że przedmiotem odszkodowania jest promocyjne urządzenie końcowe;
przeniesienia numeru w następstwie sytuacji, o której mowa w art. 161 ust. 2 Ustawy.
Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1, będzie wynosić:
z tytułu usługi telekomunikacyjnej - sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za tę usługę, wskazanej w art. 288 ust. 1 pkt 6 lit. a lub art. 293 ust. 1 pkt 3 lit. a Ustawy, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania Umowy;
z tytułu promocyjnego urządzenia końcowego - sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za to urządzenie, wskazanej w art. 288 ust. 1 pkt 6 lit. c lub art. 293 ust. 1 pkt 3 lit. c Ustawy, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania Umowy.
Procedury związane z przeniesieniem numerów
W przypadku zawarcia Umowy z przeniesieniem numeru telefonicznego od innego operatora telekomunikacyjnego (dawcy), Datera nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w rozpoczęciu świadczenia Usługi spowodowane działaniem lub zaniechaniem dawcy numeru.
Przeniesienie przydzielonego numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od uzgodnionego z Abonentem dnia rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi komunikacji głosowej, wskazanego w umowie o świadczenie usług komunikacji elektronicznej z przeniesieniem przydzielonego numeru.
Termin rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi komunikacji głosowej powinien być zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą usługi komunikacji głosowej.
W przypadku niedotrzymania terminu przeniesienia, Abonentowi przysługuje od DATERA jednorazowe odszkodowanie za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych liczonej według rachunków za usługi komunikacji elektronicznej z ostatnich trzech Okresów Rozliczeniowych, chyba że brak możliwości realizacji przeniesienia numeru nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu, o którym mowa w art. 337 ust. 3 Ustawy. Kwotę odszkodowania oblicza się na podstawie liczby dni, które upłyną do dnia przeniesienia numeru lub dnia zakończenia obowiązywania kontynuowanej lub wznowionej umowy z DATERA.
W przypadku niedotrzymania terminu na przeniesienie numeru z sieci DATERA, DATERA wznawia lub kontynuuje świadczenie usługi na dotychczasowych warunkach do czasu przeniesienia numeru. Wznowienie świadczenia usługi następuje w takim terminie, aby utrata dostępu przez Abonenta do świadczonych usług nie przekroczyła 1 dnia roboczego. Jeżeli przeniesienie przydzielonego numeru nie doszło do skutku w terminie 30 dni od terminu przeniesienia wypowiedzenie umowy z DATERA staje się bezskuteczne. Abonent ma prawo złożyć przeciwne oświadczenie, o czym DATERA poinformuje Abonenta.
Możliwość kierowania połączeń do numerów alarmowych
Datera zapewnia możliwość kierowania połączeń do numerów alarmowych
Datera nie ponosi odpowiedzialności za błędną konfigurację Usług wykonaną przez Abonenta, w szczególności Datera nie odpowiada za błędne połączenie z numerem alarmowym, jeżeli Abonent wskazał błędną lokalizację zakończenia sieci lub używa Urządzenia innego, niż certyfikowane.
Udogodnienia i usługi przeznaczone dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami
Usługa może być świadczona dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami.
Na żądanie Abonenta z niepełnosprawnościami Informacje przedumowne, zwięzłe podsumowanie warunków Umowy oraz pozostałe informacje zawarte w Umowie doręczane są w postaci dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami.
Sposoby rozstrzygania sporów
Abonent ma prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego. Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną, jeżeli reklamacja nie została uwzględniona lub DATERA nie zapłacił dochodzonej należności w terminie 30 dni od dnia, w którym reklamacja została uwzględniona.
OFERTA SIP TRUNK
Gwarantowane parametry jakości albo oświadczenie o braku minimalnych poziomów jakości usług
Za każdy dzień przerwy w świadczeniu Usług trwającej dłużej niż 12 godzin lub wadliwego działania Usług, za które Datera ponosi odpowiedzialność, Abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 średniej miesięcznej opłaty abonamentowej za Usługę z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych bezpośrednio poprzedzających dzień przerwy w świadczeniu Usług. Jeżeli okresów rozliczeniowych było mniej niż trzy do ustalenia średniej Opłaty bierze się wszystkie pełne okresy rozliczeniowe.
Wypłata odszkodowania następuje w przypadku uwzględnienia wniesionej przez Abonenta reklamacji, stosownie do wniosku Abonenta – poprzez zaliczenie kwoty należnego odszkodowania na poczet przyszłych Opłat, wpłatę na rachunek bankowy bądź przekazem pocztowym w terminie 14 dni.
Odpowiedzialność odszkodowawcza Datera ograniczona jest do wysokości trzech kolejnych Opłat otrzymanych przez Datera od Abonenta w dowolnie wybranym przez Abonenta roku kalendarzowym za Usługę, z której wynikła ta odpowiedzialność odszkodowawcza.
Ograniczenie odpowiedzialności odszkodowawczej Datera nie dotyczy szkód wyrządzonych abonentowi z winy umyślnej Datera.
Datera ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy wyłącznie w zakresie określonym powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem do wysokości miesięcznej opłaty abonamentowej uiszczanej przez Abonenta.
Datera oświadcza, że Usługa nie posiada minimalnych poziomów jakości, w rozumieniu Załącznika nr X do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 z dnia 11 grudnia 2018 r. ustanawiającej Europejski kodeks łączności elektronicznej (Dz.U. L 321 z 17.12.2018, s. 36) oraz Datera nie stosuje wskazanych tam metod pomiaru.
Zakres usług posprzedażnych, obsługi klienta i konserwacji oraz dane kontaktowe świadczących je podmiotów
Datera prowadzi serwisową obsługę Abonenta w zakresie świadczonych Usług, a w szczególności pomoc przy konfiguracji Usług i Urządzeń certyfikowanych.
Cena za godzinę pracy określona jest w Cenniku. Czynności serwisowe w zakresie konfiguracji Usług i Urządzeń certyfikowanych Datera wykonuje w godzinach 8-17 w dni robocze (tj. w każdy dzień tygodnia poza sobotami oraz dniami ustawowo wolnymi od pracy). Poza ww. godzinami Datera może podjąć działania serwisowe na warunkach uzgodnionych indywidualnie z Abonentem.
Dane kontaktowe dla usług posprzedażnych, obsługi klienta i konserwacji:
Dane kontaktowe dla usług posprzedażnych, obsługi klienta i konserwacji:
Kontakt z BOK możliwy jest za pośrednictwem:
poczty elektronicznej pod adresem email bok@datera.pl,
infolinii dostępnej pod numerem 58 739 60 03.
Okres obowiązywania umowy
Aby skorzystać z warunków promocyjnych Abonent można zawrzeć umowę na czas określony (12 i 24 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia świadczenia Usługi).
Umowa może być zawarta na czas nieokreślony, okres 12 lub 24 miesięcy.
Abonent ma prawo w każdym czasie do wypowiedzenia Umowy z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Miesięczny okres wypowiedzenia liczony jest od pierwszego dnia Okresu Rozliczeniowego następującego po Okresie Rozliczeniowym, w którym złożone zostało oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy i kończy się w ostatnim dniu tego Okresu Rozliczeniowego. Wypowiedzenie Umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Za dzień złożenia wypowiedzenia Umowy przez Abonenta przyjmuje się dzień doręczenia wypowiedzenia na adres siedziby Datera.
Po upływie okresu, na jaki Umowa została zawarta, Umowa przekształci się automatycznie w umowę zawartą na czas nieoznaczony.
Przed automatycznym przedłużeniem umowy, DATERA doręcza Abonentowi na trwałym nośniku, w rozsądnym terminie, nie później niż 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, jasne i zrozumiałe informacje o automatycznym przedłużeniu Umowy, w szczególności zmianie warunków świadczenia Usług względem warunków obowiązujących w okresie, na jaki została zawarta Umowa, sposobach i terminach jej wypowiedzenia, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych dotyczących usług objętych Umową.
Abonent może wypowiedzieć w każdym czasie, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, Umowę, która po upływie okresu, na jaki została zawarta, ze względu na brak przeciwnego oświadczenia Abonenta, uległa automatycznemu przedłużeniu. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie opłaty za świadczenie Usług objętych Umową lub zamówionych w czasie trwania Umowy pakietów taryfowych lub dodatkowych opcji usług.
Odszkodowanie należne w momencie wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony
DATERA może dochodzić odszkodowania w przypadku, gdy Umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, została wypowiedziana przez Abonenta lub przez DATERA z winy Abonenta, przed upływem okresu, na jaki została zawarta.
Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje w przypadku:
wypowiedzenia przez konsumenta umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej przed rozpoczęciem przyłączenia go do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a w przypadku gdy przyłączenie nie jest wykonywane - przed rozpoczęciem świadczenia usług telekomunikacyjnych, chyba że przedmiotem odszkodowania jest promocyjne urządzenie końcowe;
przeniesienia numeru w następstwie sytuacji, o której mowa w art. 161 ust. 2 Ustawy.
Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1, będzie wynosić:
z tytułu usługi telekomunikacyjnej - sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za tę usługę, wskazanej w art. 288 ust. 1 pkt 6 lit. a lub art. 293 ust. 1 pkt 3 lit. a Ustawy, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania Umowy;
z tytułu promocyjnego urządzenia końcowego - sumy części opłaty abonamentowej lub innej okresowej opłaty stanowiącej opłatę za to urządzenie, wskazanej w art. 288 ust. 1 pkt 6 lit. c lub art. 293 ust. 1 pkt 3 lit. c Ustawy, które Abonent jest obowiązany uiścić do czasu zakończenia obowiązywania Umowy.
Procedury związane z przeniesieniem numerów
W przypadku zawarcia Umowy z przeniesieniem numeru telefonicznego od innego operatora telekomunikacyjnego (dawcy), Datera nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w rozpoczęciu świadczenia Usługi spowodowane działaniem lub zaniechaniem dawcy numeru.
Przeniesienie przydzielonego numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od uzgodnionego z Abonentem dnia rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi komunikacji głosowej, wskazanego w umowie o świadczenie usług komunikacji elektronicznej z przeniesieniem przydzielonego numeru.
Termin rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi komunikacji głosowej powinien być zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą usługi komunikacji głosowej.
W przypadku niedotrzymania terminu przeniesienia, Abonentowi przysługuje od DATERA jednorazowe odszkodowanie za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych liczonej według rachunków za usługi komunikacji elektronicznej z ostatnich trzech Okresów Rozliczeniowych, chyba że brak możliwości realizacji przeniesienia numeru nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu, o którym mowa w art. 337 ust. 3 Ustawy. Kwotę odszkodowania oblicza się na podstawie liczby dni, które upłyną do dnia przeniesienia numeru lub dnia zakończenia obowiązywania kontynuowanej lub wznowionej umowy z DATERA.
W przypadku niedotrzymania terminu na przeniesienie numeru z sieci DATERA, DATERA wznawia lub kontynuuje świadczenie usługi na dotychczasowych warunkach do czasu przeniesienia numeru. Wznowienie świadczenia usługi następuje w takim terminie, aby utrata dostępu przez Abonenta do świadczonych usług nie przekroczyła 1 dnia roboczego. Jeżeli przeniesienie przydzielonego numeru nie doszło do skutku w terminie 30 dni od terminu przeniesienia wypowiedzenie umowy z DATERA staje się bezskuteczne. Abonent ma prawo złożyć przeciwne oświadczenie, o czym DATERA poinformuje Abonenta.
Możliwość kierowania połączeń do numerów alarmowych
Datera zapewnia możliwość kierowania połączeń do numerów alarmowych
Datera nie ponosi odpowiedzialności za błędną konfigurację Usług wykonaną przez Abonenta, w szczególności Datera nie odpowiada za błędne połączenie z numerem alarmowym, jeżeli Abonent wskazał błędną lokalizację zakończenia sieci lub używa Urządzenia innego, niż certyfikowane.
Udogodnienia i usługi przeznaczone dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami
Usługa może być świadczona dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami.
Na żądanie Abonenta z niepełnosprawnościami Informacje przedumowne, zwięzłe podsumowanie warunków Umowy oraz pozostałe informacje zawarte w Umowie doręczane są w postaci dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami.
Abonent ma prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego. Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną, jeżeli reklamacja nie została uwzględniona lub DATERA nie zapłacił dochodzonej należności w terminie 30 dni od dnia, w którym reklamacja została uwzględniona.