System telekomunikacyjny musi działać. Nawet po godzinach pracy dostępne muszą być usługi VoIP włączane przez wiele firm na ten czas (np. połączenia warunkowe, komunikaty, interaktywne menu serwisowe etc.).
Przerwa w działaniu systemu telekomunikacyjnego firmy kosztuje. Jak nie realne pieniądze związane z przestojem, kiedy zespół sprzedawców czy pracowników BOK nie może fizycznie wykonywać swoich obowiązków, to wizerunek i relacje z klientami, którzy nie chcą i nie powinni nigdy słyszeć sygnału zajętości lub głuchej ciszy.
W Datera do kwestii SLA i bezpieczeństwa podchodzimy bardzo poważnie. W przypadku naszej wirtualnej centrali Call-eX Cloud dostępnej w abonamencie – całą odpowiedzialność i pracę związaną z utrzymaniem ciągłości usług bierzemy na siebie. Nie jest to coś, czym Klient powinien się przejmować.
Oferujemy jednak też centralę VoIP w postaci licencji: Call-eX. Może ona zostać zainstalowana na dowolnym serwerze wskazanym przez firmę, lub sprzedana razem ze sprzętem. Tutaj kwestia utrzymania dostępności jest bardziej złożona i wymaga rozwiązania dostosowanego do potrzeb konkretnej firmy.
Pod inną presją jest platforma obsługująca kilkusetosobowe zespoły agentów, rozproszone po całym kraju, pracujące w trzech zmianach całą dobę (takie też pracują z wykorzystaniem naszych central), a inną system dla małej lub średniej firmy, która oprócz telekomunikacji biurowej ma niewielki zespół odpowiedzialny za sprzedaż (to najpopularniejszy model wykorzystania naszych centralek VoIP).
Z tego powodu oferujemy dwa warianty zabezpieczenia systemu bazowego Call-eX, obydwa oparte o możliwości wirtualizacji:
- Replikacji: ten wariant wykorzystuje grupę serwerów tworzących klaster (ang. cluster) i mechanizm HA (High Availability – wysokiej dostępności) replikujący w nich, w zadanych odstępach czasu system bazowy (replikacja oznacza kopiowanie danych, gdy zachodzą w nich zmiany). Mechanizm ten pozwala na automatyczne utrzymanie ciągłości prac i danych.
- Kopie zapasowe: ten wariant oparty jest o okresowe tworzenie kopii zapasowych na utrzymywanym w gotowości systemie zapasowym. W przypadku wykrycia awarii, można natychmiast włączyć system zapasowy zapewniający ciągłość pracy i aktualność danych zgodnie z ostatnio wykonaną kopią.
Usługa w obydwu wariantach może być świadczona zarówno z wykorzystaniem infrastruktury Datera lub firmy.
Jeżeli firma chce wykorzystać własną infrastrukturę serwerową na użytek środowiska wirtualnego, to konfiguracja systemu Call-eX w nim jest usługą darmową. |
Porównanie wariantów zabezpieczenia systemu głównego
Replikacja | Kopie zapasowe | |
SLA | Najwyższe możliwe SLA, praktycznie bez utraty danych, lub z utratą minimalną. Celem tego wariantu jest ciągłość pracy i danych, nawet po awarii. | Im bardziej rozbudowana konfiguracja, tym więcej czasu może zająć skopiowanie systemu i odtworzenie go. SLA zależne od częstotliwości wykonywania kopii. |
Ciągłość | Przełączenie automatyczne w przypadku stwierdzenia awarii. |
Przełączenie manualne na po wykryciu awarii. |
Czego potrzebuje firma?
Wariant pierwszy, oparty o replikację będzie odpowiedni dla infolinii lub firmy prowadzącej kampanie telemarketingowe. Wariant drugi może być ekonomicznie opłacalny dla zwykłej infrastruktury biurowej, gdzie ewentualna utrata danych z np. 12 godzin (od zamknięcia biura do momentu wykrycia awarii) nie jest problemem.
Najważniejsza rada jaka płynie z naszych doświadczeń z pracy z wieloma firmami na przestrzeni kilkunastu lat działalności Datera: system telekomunikacyjny (centrala VoIP) musi działać cały czas, ale dlatego, że jest to po prostu dobry, gruntownie przetestowany i stabilny system (a taki dostarczamy). Wybór metody redundancji to prosta kalkulacja: ile firmę kosztuje godzina (lub nawet minuta) przestoju lub utraty danych skonfrontowane z potrzebnymi dodatkowymi nakładami na zapewnienie ciągłości pracy systemu, gdy nastąpi mało prawdopodobna (np. 1%) awaria.
Jak wspomnieliśmy – dla firmy posiadającej własne zasoby usługa konfiguracji systemu Call-eX do pracy w środowisku wirtualnym jest darmowa. Możliwe jednak, że firma takich zasobów nie posiada. Wtedy możemy je udostępnić, a usługa jest wyceniana zawsze indywidualnie.
Co jeszcze warto wiedzieć? Dla ogromnej większości mniejszych i średnich firm idealny jest model wirtualny. Call-eX Cloud, nasza centrala wirtualna to prosty abonament i gwarancja SLA. W tym wypadku telefonia ma działać i działa. Jak? Dlaczego? W jaki sposób? To już nasz problem – firma koncentruje się na swoim biznesie.
Wirtualna Centrala Call-eX Cloud to gwarancja SLA100% funkcjonalności w wygodnym modelu abonamentowym. Dla telekomunikacji biurowej i działu sprzedaży lub infolinii. |
|
Dla centrali Call-eX oferujemy dodatkowe wsparcieJeżeli chcesz wdrożyć centralę VoIP w modelu standalone, sprawdź jak możemy wspólnie zadbać o jej bezpieczeństwo. |