Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Integracja wirtualnej centrali z Unimed (case study)

Firma Brand New Story stworzyła aplikację, która ma za zadanie zwiększyć przychody placówek medycznych. Unimed, bo tak nazywa się ta usługa, do osiągnięcia pełnej skuteczności działania potrzebowała integracji z wirtualną centralą telefoniczną i jej funkcjami.

W tym materiale pokażemy Wam, jak przebiega taki proces współpracując z Datera.

Warto wiedzieć jak korzystać z central! Co pokaże ten case study?

  • Jak wygląda współpraca przy integracji z wirtualną centralą;
  • Ile trwa taki proces i na jaki zakres wsparcia można liczyć;
  • Jak wygląda efekt końcowy i dalsza kooperacja.

Czy wirtualna centrala spełni wymagania?

Każda tego typu współpraca rozpoczyna się od ustalenia konkretnych potrzeb klienta. Nie ma sensu tracić czasu obu stron, jeżeli system nie jest w stanie spełnić wymagań klienta. Nie inaczej było w tym przypadku.

Po pierwszych rozmowach telefonicznych odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział przedstawiciele Brand New Story, reprezentant działu produktu, manager działu technicznego wsparcia sprzedaży i kierownik sprzedaży pośredniej. Na tym etapie ustalony został ramowy zakres integracji i wstępny plan działania. Przekazana została również pełna dokumentacja API i CTI.

Integracja w praktyce

Następnie proces został rozdzielany na dwie ścieżki. Biznesową i techniczną. Aspektami biznesowymi zajmował się kierownik sprzedaży pośredniej a technicznymi inżynier Datera wspierany przez developerów.

Jarosław Nakraszewicz
Head of Sales

Proces integracji narzędzi wymaga dobrej komunikacji na obydwu poziomach – technicznym i biznesowym. Ustalanie oczekiwań końcowych i możliwości przebiegło bardzo szybko, następnie Datera przygotowała dla nas system testowy i płynnie przeszliśmy do pracy nad połączeniem systemów.

Z doświadczenia wiemy, że kwestie biznesowe nie powinny opóźniać procesów technicznych. Dlatego po pierwszym spotkaniu dział techniczny Datera przygotował bezpłatny system testowy, który wykorzystywany był przez Klienta do przeprowadzenia integracji i dalszych testów.

Po stronie biznesowej celem było ustalenie warunków współpracy i podpisanie umowy partnerskiej. Kierownik sprzedaży pośredniej przeprowadził cały proces sprawnie, jednocześnie doglądając i udrażniając ewentualne zatory po stronie technicznej.

 

ŚCIEŻKA TECHNICZNA

W praktyce to tutaj wystąpić mogą największe trudności. Protokół SIP jest mało znany na polskim rynku. Dlatego wyznaczyliśmy dedykowanego inżyniera, który współpracował z Brand New Story. Pomagał zrozumieć działanie usług, konfigurował centralę i dopytywał dział development-u o parametry API.

W ramach prac integracyjnych natrafiliśmy na różne ograniczenia wynikające ze sposobu działania technologii VoIP. Jedną z takich trudności były statusy użytkowników. Klient chciał, aby logowanie do Unimed automatycznie umożliwiało odbieranie i wykonywanie połączeń. Opcja zero-jedynkowa, zalogowanie oznacza gotowość do pracy. Jednak wirtualna centrala telefoniczna przewiduje inne możliwości np. „spotkanie” czy „przerwa”.

Wspólnymi siłami znaleźliśmy rozwiązanie, dzięki któremu system Unimed działa zgodnie z pierwotnymi założeniami biznesowymi a dodatkowo udało się ograniczyć czynności użytkownika przy rozpoczęciu i zakończeniu pracy w systemie. Teraz odbywa się to jednym kliknięciem.

Elżbieta Ćwik
Head of Developement

Dostosowanie się do wymagań technologii VoIP było pewnym wyzwaniem, na szczęście, kreatywne podejście pracowników Datera pozwoliło nam zrealizować wszystkie założenia biznesowe. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy.

ŚCIEŻKA BIZNESOWA

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, kluczowe było ustalenie szczegółowych warunków współpracy i podpisanie odpowiedniej umowy. Poza kwestiami sprzedażowo-finansowymi omówiliśmy też wspólne procesy związane z wdrażaniem nowych klientów czy też ich późniejszej ich obsługi.

Wszystkie ustalenia przekute zostały w odpowiednie procesy i procedury, aby minimalizować ewentualne tarcia i nieporozumienia. Dzięki takiemu podejściu każda ze stron wie na jakim etapie aktualnie znajduje się dany projekt i jest w stanie szybko reagować by uniknąć wystąpienia opóźnień.

Oczywiście, poza podstawowym zakresem współpracy wynikającym ze wspólnej integracji, w Datera zawsze chętnie podejmujemy crossowe działania marketingowe, które mogą pomóc wszystkim zainteresowanym zmonetyzować poniesione wcześniej wysiłki organizacyjne.

CheckMED to badanie standardów obsługi klienta umożliwiające sprawdzenie jak dana placówka medyczna wypada na tle konkurencji. Datera objęła patronat technologiczny nad badaniem prowadzonym przez Unimed dostarczając niezbędne narzędzia.


Dowiedz się więcej o CheckMED (use case)

SZCZĘŚLIWE ZAKOŃCZENIE

Cały proces może wydawać się skomplikowany i czasochłonny, jednak w przypadku Unimed ramowe prace techniczne zakończyły się w ciągu miesiąca. Tyle mniej więcej zajmuje zrozumienie i podłączenie naszego systemu do dowolnej aplikacji webowej.

Kwestie biznesowe jesteśmy w stanie „zamknąć” znacznie szybciej J

Jak wygląda i działa Unimed możecie sprawdzić sami:

Warto wiedzieć jak korzystać z central! Chcesz zintegrować aplikację z naszą centralą?
Dowiedz się więcej!

Zamknij [X]