Firma Brand New Story stworzyła aplikację, która ma za zadanie zwiększyć przychody placówek medycznych. Unimed, bo tak nazywa się ta usługa, do osiągnięcia pełnej skuteczności działania potrzebowała integracji z wirtualną centralą telefoniczną i jej funkcjami.
W tym materiale pokażemy Wam, jak przebiega taki proces współpracując z Datera.
Co pokaże ten case study?
|
Czy wirtualna centrala spełni wymagania?
Każda tego typu współpraca rozpoczyna się od ustalenia konkretnych potrzeb klienta. Nie ma sensu tracić czasu obu stron, jeżeli system nie jest w stanie spełnić wymagań klienta. Nie inaczej było w tym przypadku.
Po pierwszych rozmowach telefonicznych odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział przedstawiciele Brand New Story, reprezentant działu produktu, manager działu technicznego wsparcia sprzedaży i kierownik sprzedaży pośredniej. Na tym etapie ustalony został ramowy zakres integracji i wstępny plan działania. Przekazana została również pełna dokumentacja API i CTI.
Integracja w praktyce
Następnie proces został rozdzielany na dwie ścieżki. Biznesową i techniczną. Aspektami biznesowymi zajmował się kierownik sprzedaży pośredniej a technicznymi inżynier Datera wspierany przez developerów.
![]() Jarosław Nakraszewicz |
Proces integracji narzędzi wymaga dobrej komunikacji na obydwu poziomach – technicznym i biznesowym. Ustalanie oczekiwań końcowych i możliwości przebiegło bardzo szybko, następnie Datera przygotowała dla nas system testowy i płynnie przeszliśmy do pracy nad połączeniem systemów. |
Z doświadczenia wiemy, że kwestie biznesowe nie powinny opóźniać procesów technicznych. Dlatego po pierwszym spotkaniu dział techniczny Datera przygotował bezpłatny system testowy, który wykorzystywany był przez Klienta do przeprowadzenia integracji i dalszych testów.
Po stronie biznesowej celem było ustalenie warunków współpracy i podpisanie umowy partnerskiej. Kierownik sprzedaży pośredniej przeprowadził cały proces sprawnie, jednocześnie doglądając i udrażniając ewentualne zatory po stronie technicznej.
ŚCIEŻKA TECHNICZNA
W praktyce to tutaj wystąpić mogą największe trudności. Protokół SIP jest mało znany na polskim rynku. Dlatego wyznaczyliśmy dedykowanego inżyniera, który współpracował z Brand New Story. Pomagał zrozumieć działanie usług, konfigurował centralę i dopytywał dział development-u o parametry API.
W ramach prac integracyjnych natrafiliśmy na różne ograniczenia wynikające ze sposobu działania technologii VoIP. Jedną z takich trudności były statusy użytkowników. Klient chciał, aby logowanie do Unimed automatycznie umożliwiało odbieranie i wykonywanie połączeń. Opcja zero-jedynkowa, zalogowanie oznacza gotowość do pracy. Jednak wirtualna centrala telefoniczna przewiduje inne możliwości np. „spotkanie” czy „przerwa”.
Wspólnymi siłami znaleźliśmy rozwiązanie, dzięki któremu system Unimed działa zgodnie z pierwotnymi założeniami biznesowymi a dodatkowo udało się ograniczyć czynności użytkownika przy rozpoczęciu i zakończeniu pracy w systemie. Teraz odbywa się to jednym kliknięciem.
![]() Elżbieta Ćwik |
Dostosowanie się do wymagań technologii VoIP było pewnym wyzwaniem, na szczęście, kreatywne podejście pracowników Datera pozwoliło nam zrealizować wszystkie założenia biznesowe. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. |
ŚCIEŻKA BIZNESOWA
Tak jak wspominaliśmy wcześniej, kluczowe było ustalenie szczegółowych warunków współpracy i podpisanie odpowiedniej umowy. Poza kwestiami sprzedażowo-finansowymi omówiliśmy też wspólne procesy związane z wdrażaniem nowych klientów czy też ich późniejszej ich obsługi.
Wszystkie ustalenia przekute zostały w odpowiednie procesy i procedury, aby minimalizować ewentualne tarcia i nieporozumienia. Dzięki takiemu podejściu każda ze stron wie na jakim etapie aktualnie znajduje się dany projekt i jest w stanie szybko reagować by uniknąć wystąpienia opóźnień.
Oczywiście, poza podstawowym zakresem współpracy wynikającym ze wspólnej integracji, w Datera zawsze chętnie podejmujemy crossowe działania marketingowe, które mogą pomóc wszystkim zainteresowanym zmonetyzować poniesione wcześniej wysiłki organizacyjne.
![]() |
CheckMED to badanie standardów obsługi klienta umożliwiające sprawdzenie jak dana placówka medyczna wypada na tle konkurencji. Datera objęła patronat technologiczny nad badaniem prowadzonym przez Unimed dostarczając niezbędne narzędzia. |
SZCZĘŚLIWE ZAKOŃCZENIE
Cały proces może wydawać się skomplikowany i czasochłonny, jednak w przypadku Unimed ramowe prace techniczne zakończyły się w ciągu miesiąca. Tyle mniej więcej zajmuje zrozumienie i podłączenie naszego systemu do dowolnej aplikacji webowej.
Kwestie biznesowe jesteśmy w stanie „zamknąć” znacznie szybciej J
Jak wygląda i działa Unimed możecie sprawdzić sami:
Chcesz zintegrować aplikację z naszą centralą? Dowiedz się więcej! |