Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl
Avatar

5 powodów, żeby wysyłać SMS-y (B2B i B2C)

SMS jest prosty i skuteczny, a w czasach dużego natłoku treści marketingowych proste rzeczy działają naprawdę dobrze. Mamy sporo danych, żeby Was o tym przekonać:

1. SMS od firmy otwiera  97% odbiorców.

Każdy telefon ogłasza nadejście SMS i wyświetla powiadomienie o nowej wiadomości. SMS to komunikacja jak rozmowa telefoniczna – tu i teraz. To dlatego powiadomienia o oczekującej taksówce, paczce do odbioru przychodzą tym kanałem.

E-maili jest po prostu zbyt wiele. Użytkownicy często sprawdzają pocztę dopiero po wizycie w aplikacji, gdzie ginie ona w natłoku zgromadzonych wiadomości.

SMS-ów użytkownicy otrzymują mniej niż e-maili. Wysłanie SMS jest płatne, co eliminuje spam i ogranicza liczbę zbędnych, marketingowych wiadomości. Dodajmy jeszcze fakt, że blisko 35% telefonów na rynku to nie smartfony – i nie radzi sobie z pocztą elektroniczną w ogóle lub sposób zadowalający i SMS (obok rozmowy) jest najlepszą metodą kontaktu z ich posiadaczami.

2. 20% z nich kliknie w załączony link

Z 1000 osób które otrzymają e-mail, otworzy go 200. Następnie, 6 z nich kliknie w link i  znajdzie się na witrynie internetowej z ofertą. Tam – przy pomyślnych wiatrach – 1 lub 2 dokonają zakupu lub skorzystają z formularza. Dla e-maila średni CTR (Click Through Rate, czyli tzw. przeklik) to 3%. Dla wiadomości SMS – 19%. Z 1000 respondentów SMS wiadomość otworzy 995. Z linku skorzysta 190. Zakupu dokona 100.

3. Nawet 50% odpowie na wiadomość…

Kliknięcie to nie wszystko, co może zrobić użytkownik. Kampanie e-mail przyzwyczaiły nas, że są niczym gazetki z supermarketu, które dostajemy też pewnie często na skrzynkę pocztową. Może tam być multum użytecznych informacji w atrakcyjnej formie, które skłonią nas do wizyty w sklepie, ale to jednostronna forma komunikacji.SMS jest narzędziem bardzo prostym i nastawionym na szybką informację zwrotną. To dlatego prawdopodobieństwo odpowiedzi na SMS jest ponad 7,5 raza większe niż na e-mail. Prośba o proste “TAK” w odpowiedzi na pytanie czy możemy wysłać ofertę na ich e-mail może przynieść 30-50% sukces kampanii.

4. …nawet w 90 sekund

Więcej (co sami możemy potwierdzić po naszej kampanii o nowej usłudze SMS w Datera) – odpowiedzi przychodzą błyskawicznie. Po kilkudziesięciu sekundach. Czasem nawet po kilkunastu – co okazało się być zgodne z normą na rynku, gdzie ten czas to 90 sekund.

5. SMS wysłany po email to +50% więcej otwarć

Najlepiej wykorzystywać obydwa narzędzia w połączeniu. SMS może znacznie zwiększyć skuteczność kampanii e-mail o szczególnie dużym znaczeniu. Kampania SMS wysłana po kampanii e-mail może zwiększyć współczynnik otwarć tej drugiej o połowę!

Kiedy najlepiej korzystać?

Moduł SMS od Datera to platforma do wysyłania wiadomości połączona z atrakcyjną ofertą pakietów wiadomości pozwalająca wysyłać je od 7 groszy za wiadomość! Z miejsca wykorzystasz ją do tych przykładowych zadań:

  1. Przypomnieniu o przedstawionej ofercie / spotkaniu;
  2. Przypomnieniu o płatności, zmianie numeru konta;
  3. Zwróceniu uwagę na ważną wiadomość e-mail na skrzynce (z ofertą, promocją);
  4. Zaproszeniu do finalizacji transakcji;
  5. Istotnych komunikatów dla pracowników, które muszą pilnie odebrać.
  6. …i wiele więcej!

Powodów jest więcej i firmy wysyłają coraz więcej wiadomości. Pierwsze “TAK” w odpowiedzi na naszą kampanię otrzymaliśmy po kilkunastu sekundach. SMS może być także bardzo skuteczny w komunikacji B2B – jako prosta metoda przypomnienia o sobie klientowi zwlekającemu z podpisaniem kontraktu.

Sprawdź moduł SMS Datera i nasze pakiety wiadomości. Dołącz do firm, które skutecznie i bezpośrednio komunikują się z klientami.

Sprawdź moduł SMS w Datera »

Źródła:

https://blog.close.com/39-shocking-stats-that-will-change-the-way-you-sell/
https://blog.rebrandly.com/comparing-sms-marketing-and-email-marketing/
https://blog.rebrandly.com/12-sms-text-message-marketing-statistics/
https://callhub.io/6-reasons-sms-effective-email-marketing/
https://www.ericsson.com/en/mobility-report/mobility-visualizer?f=1&ft=3&r=1&t=8&s=1,2,3&u=1&y=2015,2020&c=1
https://www.gartner.com/en/marketing/insights/articles/tap-into-the-marketing-power-of-sms

Zamknij [X]