Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19 ozl

5 powodów, żeby wysyłać SMS-y (B2B i B2C)

SMS jest prosty i skuteczny, a w czasach dużego natłoku treści marketingowych proste rzeczy działają naprawdę dobrze. Najpierw pokażemy Wam sporo danych, żeby Was o tym przekonać, a następnie opiszemy praktyczne zastosowania SMS, które pozwolą naprawdę wykorzystać potencjał marketingu SMS i możliwości tego kanału dla lepszej obsługi klientów.

1. Wiadomości SMS od firm otwiera 97% odbiorców.

Każdy smartfon ogłasza nadejście wiadomości SMS. SMS to komunikacja jak rozmowa telefoniczna: tu i teraz. To dlatego powiadomienia o oczekującej taksówce, paczce do odbioru czy potwierdzenia terminów wizyt u lekarza przychodzą właśnie tym kanałem.

E-maili jest po prostu zbyt wiele. Użytkownicy często sprawdzają pocztę dopiero po wizycie w aplikacji, gdzie ginie ona w natłoku zgromadzonych wiadomości.

SMS-ów użytkownicy otrzymują mniej niż e-maili. Wysyłka SMS jest płatna, co eliminuje spam i ogranicza liczbę zbędnych, marketingowych wiadomości. Dodajmy jeszcze fakt, że blisko 35% telefonów na rynku to nie smartfony i nie radzą sobie one z pocztą elektroniczną w ogóle lub sposób zadowalający. SMS (obok rozmowy telefonicznej) jest najlepszą metodą kontaktu z ich posiadaczami.

2. 20% odbiorców kampanii SMS otworzy przesłany link.

Z 1000 osób które otrzymają e-mail, otworzy go 200. Następnie, 6 z nich kliknie w link i  znajdzie się na witrynie internetowej z ofertą. Tam – przy pomyślnych wiatrach – 1 lub 2 dokonają zakupu lub skorzystają z formularza. Dla e-maila średni CTR (Click Through Rate, czyli tzw. przeklik) to 3%. Dla wiadomości SMS – 19%. Z 1000 respondentów SMS wiadomość otworzy 995. Z linku skorzysta 190. Zakupu dokona 100.

3. Nawet 50% odbiorców odpowie na wiadomość SMS…

Kampanie e-mail przyzwyczaiły nas, że są niczym gazetki z supermarketu, które dostajemy też pewnie często na skrzynkę pocztową. Może tam być multum użytecznych informacji w atrakcyjnej formie, które skłonią nas do wizyty w sklepie, ale to jednostronna forma komunikacji. Kampanie SMS są narzędziem bardzo prostym i nastawionym na szybką informację zwrotną. To dlatego prawdopodobieństwo odpowiedzi na SMS jest ponad 7,5 raza większe niż na e-mail. Prośba o proste “TAK” w odpowiedzi na pytanie czy możemy wysłać ofertę na ich e-mail może przynieść 30-50% sukces kampanii.

4. …nawet w 90 sekund

Więcej (co sami możemy potwierdzić po naszej kampanii o nowej usłudze SMS w Datera) – odpowiedzi przychodzą błyskawicznie. Po kilkudziesięciu sekundach. Czasem nawet po kilkunastu – co okazało się być zgodne z normą na rynku, gdzie ten czas to 90 sekund.

5. SMS wysłany po email to +50% więcej otwarć

Najlepiej wykorzystywać obydwa narzędzia w połączeniu. SMS może znacznie zwiększyć skuteczność kampanii e-mail o szczególnie dużym znaczeniu. Kampania SMS wysłana po kampanii e-mail może zwiększyć współczynnik otwarć tej drugiej o połowę!

Jak wykorzystać tę wiedzę dla naszych kampanii SMS w praktyce?

Nie myśl o komunikacji SMS wyłącznie jak o marketingu SMS. Komunikacja SMS jest skuteczna, gdyż w wielu przypadkach jest po prostu użyteczna dla odbiorców. Powiadomienia SMS sprawdzają się wszędzie tam, gdzie odbiorcy oczekują konkretnych informacji o swoim zamówieniu, wizycie, stanie umowy etc.

Masowa wysyłka SMS przez bramkę dla firm

Kampania SMS to skuteczne i funkcjonalne narzędzie – nie tylko dla firmy, ale też dla jej klientów. Przy tak wysokich wskaźnikach skuteczności (open rate / click through rate) SMS, większość firm decyduje się na stosowanie kampanii SMS w dotarciu do już pozyskanych klientów.

Prawdopodobieństwo sprzedaży produktu lub usługi już posiadanemu klientowi może być nawet 11-krotnie wyższe niż nowemu, a utrzymanie istniejących klientów może być 5 razy tańsze niż pozyskanie nowych. SMS marketing w tym kontekście może dostarczyć rewelacyjne wyniki sprzedażowe.

Kampania SMS to też w tym kontekście narzędzie usprawnienia obsługi klienta. Bieżące informowanie o statusie przesyłki, przypominanie o terminach zabiegów medycznych czy szkoleń.

Usługa wysyłania wiadomości SMS od Datera

Usługa SMS od Datera to platforma do komunikacji SMS dla firm, przeznaczona dla użytkowników naszych central telefonicznych. Oferuje wszystkie tryby wysyłki SMS do realizacji różnorodnych działań marketingowych: kampanie SMS, wysyłki SMS automatyczne lub warunkowe (uzależnione od zdarzeń w systemie telefonicznym). Pozwala także na indywidualne wysyłanie SMS np. z poziomu panelu internetowego agenta call center. Kluczowe znaczenie ma także integracja naszej usługi przez API z dowolnym innym systemem (np. CRM, rejestracji wizyt medycznych etc.)

Jak widać, nasza usługa SMS jest przeznaczona dla firm aktywnie wykorzystujących w komunikacji z klientami także telefon i jest doskonałym wsparciem firmowej infolinii czy działań sprzedażowych.

Masowa wysyłka SMS: informuj, przypominaj

Masowa wysyłka SMS oznacza wysłanie wielu różnych wiadomości do dużej grupy odbiorców. Mogą to być przypomnienia o terminach wizyt lekarskich czy szkoleń, a także wiadomości przypominające o dokończeniu płatności, uregulowaniu faktur…

Powiadomienia SMS są skutecznym i mało inwazyjnym sposobem na informowanie klientów o istotnych dla nas (i dla nich) sprawach. Wysyłka SMS może też przyczynić się do ograniczenia kosztów kampanii telefonicznych, które stosujesz w tym samym celu.

Prowadź w tym celu kampanie SMS umożliwiające klientom prostą odpowiedź („TAK” lub „NIE”). Zależnie od przyjętej strategii wysyłki wiadomości możesz znacznie ograniczyć liczbę potrzebnych do obdzwonienia kontaktów w sprawie uregulowania faktur lub potwierdzenia terminów spotkań.

 

Automatyczne dzwonienie i SMS w placówce medycznej - wpis na blogu.

Jak kampanie SMS pozwalają ograniczyć problem nieodwołanych wizyt u lekarza?

Przeczytaj use case zastosowania usługi SMS i funkcji VoIP centrali telefonicznej. Problem absencji na wcześniej zarezerwowane zajęcia, kiedy firma ponosi koszt dniówki prowadzącego szkolenie specjalisty, są szczególnie dotkliwe w trakcie pandemii, gdy w wyniku obostrzeń i reżimu sanitarnego zysk z tytułu jednego szkolenia jest po prostu niższy. Potrzebne jest narzędzie przypomnienia o terminach.

Kampanie SMS i telefon lekiem na nieodwołane wizyty »

Indywidualne wysyłki SMS: usprawnij infolinię

Usługa SMS Datera jest częścią naszych central telefonicznych. Oznacza to, że jeżeli wykorzystujesz nasze systemy do obsługi telefonicznej w ramach firmowej infolinii, to zyskujesz dzięki niej dodatkowe narzędzie kontaktu z klientami.

Panel agenta - wizualizacja z widoczną usługą SMS

Podstawowym narzędziem pracownika obsługi lub sprzedaży telefonicznej jest tzw. panel agenta call center. To panel WWW obsługiwany przez przeglądarkę, gdzie pracownik może śledzić kolejki połączeń na infolinii lub plan telefonów w ramach kampanii telemarketingowych. Śledzi w nim także własne statystyki pracy oraz prowadzi wrap-up, czyli podsumowanie rozmów z klientami. Dzięki usłudze SMS – może także wysyłać wiadomości po rozmowie, np. z podsumowaniem ustaleń, podziękowaniem lub potwierdzeniem terminu spotkania.

Automatyczna wysyłka SMS

Centrala telefoniczna może automatycznie wysyłać wiadomości do klientów na podstawie szablonów zintegrowanych z pozostałymi usługami telefonii, np. infolinii lub kampanii. Mogą to być prośby o ocenę rozmowy lub informacja, że próba nawiązania połączenia zostanie ponowiona (można też dodać informację o temacie nieodebranej rozmowy – np. oferty specjalnej).

Integracja SMS przez API

Istnieje wiele systemów, które skorzystałyby z możliwości wysyłania SMS: kalendarzy spotkań, CRM, e-commerce czy nawet komunikacji wewnętrznej. Pozwala na to API, umożliwiające integrację z właściwie dowolnym środowiskiem informatycznym. Dla zainteresowanych przedstawiamy use case zastosowania naszej usługi przez API w ramach dwuskładnikowej weryfikacji danych osobowych:

Schematy i diagramy - ilustracja

Dwuskładnikowa weryfikacja danych na platformie WWW: SMS i e-mail >>

Potwierdzanie numeru telefonu przez wiadomość SMS obok potwierdzania adresu poczty elektronicznej podczas rejestracji nowych kont oraz ewentualnej zmiany hasła. Przeczytaj use case.

4 use case SMS w komunikacji z klientami »

Podsumowanie

Dlaczego warto wysyłać SMS? Bo są skuteczne i użyteczne. Nasza zintegrowana z centralą VoIP usługa także. Z miejsca pozwoli wykorzystać wiadomości na użytek takich działań:

  1. Przypomnieniu o przedstawionej ofercie / spotkaniu;
  2. Przypomnieniu o płatności, zmianie numeru konta;
  3. Zwróceniu uwagę na ważną wiadomość e-mail na skrzynce (z ofertą, promocją);
  4. Zaproszeniu do finalizacji transakcji;
  5. Istotnych komunikatów dla pracowników, które muszą pilnie odebrać.
  6. …i wiele więcej!

Powodów jest więcej i firmy wysyłają coraz więcej wiadomości. Pierwsze “TAK” w odpowiedzi na naszą kampanię otrzymaliśmy po kilkunastu sekundach. SMS może być także bardzo skuteczny w komunikacji B2B – jako prosta metoda przypomnienia o sobie klientowi zwlekającemu z podpisaniem kontraktu..

Sprawdź usługę SMS Datera i nasze pakiety wiadomości. Dołącz do firm, które skutecznie i bezpośrednio komunikują się z klientami.

Usługa SMS

Sprawdź usługę SMS w Datera »

Źródła:

https://blog.close.com/39-shocking-stats-that-will-change-the-way-you-sell/
https://blog.rebrandly.com/comparing-sms-marketing-and-email-marketing/
https://blog.rebrandly.com/12-sms-text-message-marketing-statistics/
https://callhub.io/6-reasons-sms-effective-email-marketing/
https://www.ericsson.com/en/mobility-report/mobility-visualizer?f=1&ft=3&r=1&t=8&s=1,2,3&u=1&y=2015,2020&c=1
https://www.gartner.com/en/marketing/insights/articles/tap-into-the-marketing-power-of-sms
https://www.invespcro.com/blog/customer-acquisition-retention/

Zamknij [X]